FAQ

Op deze pagina hebben wij de meest gestelde vragen over kantoorruimtes en alles wat daarmee te maken heeft voor jou genoteerd. Wellicht zit de vraag die jij wenst te stellen ook hier tussen.

 

Wat zijn de voorwaarden van een kantoorruimte?

  • Volgens KB Arbeidsplaatsen moet een ruimte de volgende grootte hebben:
    • Een minimale oppervlakte van 2 m² per persoon
    • Een werkruimte van 10 m² per persoon
    • Een hoogte van 2.5m
  • De ruimte moet ergonomisch zijn
    • Gebruik je de ruimte langer dan 2 uren dan moet er ongeveer 4 m² circulatie ruimte zijn
    • De ruimte van 1 m² voor de deur
  • Een vergaderruimte dient te voldoen aan de volgende vereisten:
    • Overlegruimte van 1.5m² per persoon
    • Vergaderruimte van 2m² per persoon

 

Wat is het verschil tussen een kantoorkamer en een kantoorruimte?

  • Een kantoorruimte is een ruimte dat dagelijks gebruikt wordt door ondernemers om administratieve zaken te verrichten. Een kantoorkamer is een afgesloten kantoorruimte dat ongeveer 100 m² groot is en ruimte heeft ongeveer 15 personen. Een kantoorkamer kan je meestal huren in een businesscentrum.

 

Voor hoelang kan je een kantoorruimte huren?

  • Een kantoorruimte wordt meestal voor een jaar gehuurd, wat ook ideaal is qua huurkosten. Wens je een kantoorruimte voor een korte periode te huren dan zal je veel huurkosten moeten betalen.

 

Kan je een kantoor met of zonder meubels huren?

  • Je kunt beide opties bespreken met de verhuurder. Natuurlijk is een kantoorruimte zonder meubilair wat goedkoper maar toch zouden je willen aanraden om 1 te huren met meubilair. De reden waarom wij dit zeggen is omdat de aanschaf van meubilair best een dure grap kan zijn. En besluit je de huur op te zeggen dan zal je ook weer voor transport moeten zoeken om je spullen te transporten. Je kan een ruimte huren en die naar jou smaak inrichten. De meubels misschien een andere plek geven, de muren een andere kleur, andere verlichting, een schilderij en misschien wat planten en je hebt zo je ruimte helemaal aantrekkelijk gemaakt.

 

Huren van een parkeerplek

  • Huur is een kantoorruimte in een businesscentrum dan is het best mogelijk dat een parkeerruimte mee is berekend in de huur prijs. Vraag dit wel even expliciet aan de verhuurder. Soms moet je naast de huurprijs ook huur betalen voor een aparte parkeerruimte. Ga jij zelf veel op pad dan hoef je geen zorgen te maken over parkeerruimte voor je eventuele klanten. Krijg je veel klanten binnen dan zou het verstandig zijn om ook een regeling te treffen met de verhuurder. Bespreek dit zeker tijdens de onderhandeling over de huurprijs.

 

Huurprijs

  • De huurprijs van een kantoorruimte hangt helemaal af van de grootte van de ruimte of van de buurt. Zit je kantoor in een buurt dat heel druk bezocht is of bekend is dan kan je verwachten dat je maandelijks een hoger bedrag zult betalen dan een buurt die niet zo druk bezocht is.
Theme: Overlay by Kaira